tirsdag 30. mars 2010

Genser


Langermet t-skjorte er vel benevnelsen som kommer nærmest. Stoffet fant jeg i restekurven hos Stoff og Stil. Mønsteret har jeg i samlingen. Jeg utvidet utringningen noe. Mønsteret blir nok gjenbrukt. Jeg har noe t-skjorte stoff liggende og da skal jeg prøve meg på en annen utforming rundt halsen.
Posted by Picasa

Blusejakke




Stoff og mønster til denne jakken ble kjøpt på -90 tallet en gang. Så ble det lagt på vent .... Nå var stunden kommet og jakken ble sydd. Mønsteret måtte justeres noe for å passe, men alt i alt ble jeg godt fornøyd med jakken. Mønsteret vil nok bli brukt igjen, men da kanskje med buete kanter nede foran og muligens en sjalskrage?
Posted by Picasa

søndag 28. februar 2010

Strikket jakke

Så ble jakken omsider ferdig :-). Denne er strikket minst to ganger for å sikre at den skal passe best mulig. Når jeg så var ferdig med bolen viste det seg at jeg ikke hadde nok garn til ermene, og det garnet jeg allerede hadde brukt ble kjøpt i mai i fjor og har ligget på vent. Heldigvis fant jeg noe garn som ble ganske likt i fargen.

Garn - Drops Merino Extra Fine. Mykt og godt, men tungt. Oppskriften finner du på Garnstudio sine sider. Jeg har korrigert litt ved å strikke glattstrikk på ermene, ellers fulgt oppskriften.

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=112&d_id=40&lang=no
Posted by Picasa

Topp i jersey

Mitt første forsøk på å sy et plagg i jersey. Det gikk relativt greit. Men det ser ut som om jeg har valgt en for stor størrelse. Når jeg beveger meg blir denne veldig utringet. Det må noen korreksjoner til med andre ord :-)
Posted by Picasa

Løper i kunststrikk







Nok en bursdagsgave, denne gangen til min søster. Hun hadde en hylle hun ønsket denne til. Det gjorde det vanskelig å finne mønster. Det endte med at jeg laget et mønster selv. Løperen er strikket i bomullsgarn.


Posted by Picasa

tirsdag 16. februar 2010

Bursdag

Denne ble sydd til en niese. Motivet foran på vesken er hunden hennes. Gaven ble godt mottatt :-)
Posted by Picasa

mandag 18. januar 2010



Og sånn så det ut fra kontorvinduet mitt litt før kl 0900 i dag. Himmelen males med de nydeligste farger nå for tiden :-)