tirsdag 30. mars 2010
Genser
Langermet t-skjorte er vel benevnelsen som kommer nærmest. Stoffet fant jeg i restekurven hos Stoff og Stil. Mønsteret har jeg i samlingen. Jeg utvidet utringningen noe. Mønsteret blir nok gjenbrukt. Jeg har noe t-skjorte stoff liggende og da skal jeg prøve meg på en annen utforming rundt halsen.
Blusejakke
Stoff og mønster til denne jakken ble kjøpt på -90 tallet en gang. Så ble det lagt på vent .... Nå var stunden kommet og jakken ble sydd. Mønsteret måtte justeres noe for å passe, men alt i alt ble jeg godt fornøyd med jakken. Mønsteret vil nok bli brukt igjen, men da kanskje med buete kanter nede foran og muligens en sjalskrage?
søndag 28. februar 2010
Strikket jakke
Så ble jakken omsider ferdig :-). Denne er strikket minst to ganger for å sikre at den skal passe best mulig. Når jeg så var ferdig med bolen viste det seg at jeg ikke hadde nok garn til ermene, og det garnet jeg allerede hadde brukt ble kjøpt i mai i fjor og har ligget på vent. Heldigvis fant jeg noe garn som ble ganske likt i fargen.Garn - Drops Merino Extra Fine. Mykt og godt, men tungt. Oppskriften finner du på Garnstudio sine sider. Jeg har korrigert litt ved å strikke glattstrikk på ermene, ellers fulgt oppskriften.
http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=112&d_id=40&lang=no
Topp i jersey
Løper i kunststrikk
tirsdag 16. februar 2010
Abonner på:
Innlegg (Atom)




