fredag 11. september 2009

Saft på flaske


Årets rips er nå høstet og omgjort til saft. Dette er resultatet av nesten 2 kg regnvåte og fullmodne rips :-)

søndag 23. august 2009

Strikket topp

Toppen ble strikket rett før ferien. Oppskriften, eller snarere oppskriftene, ble hentet på garnstudio.no og i et hefte fra Sandnes. Jeg valgte mønsteret foran fra en oppskrift, grunnmønsteret på bolen fra en annen oppskrift og endelig - ermefelling og felling for utringning fra en tredje oppskrift. 

Alt i alt et vellykket resultat, spør du meg ;-). toppen har vært mye i bruk.

mandag 17. august 2009

Ny shorts til sommeren


 
Så har jeg sydd den første buksen/shorts til meg selv.
Jeg har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal kalle denne modellen. Er det en shorts? En city-shorts? En bukse? 
Det gikk ganske greit, for sikkerhets skyld tok jeg mål av meg selv og sjekket opp mot mønsteret. Det medførte at jeg gjorde mønsteret større rundt lårene og om midjen. Det jeg derimot glemte å måle var høyden fra skrittet og opp mot midjen. Det ga meg en bukse som var veldig lav bak. Problemet ble løst ved at jeg la inn en "kile" med stoff mellom linning og buksebak.  Buksen/shortsen har vært mye brukt i sommer og fungerer godt. 
Om jeg skulle endre noe til neste gang måtte det være å sy buksen litt mindre. Denne buksen sitter godt når den er nyvasket, deretter blir den litt romslig.

mandag 25. mai 2009

Ut på tur - Keiservarden


I går gikk jeg meg en tur opp på Keiservarden. Været var godt og utsikten likeså. Jeg fotograferte med mobiltelefonen og dette er et av bildene.

tirsdag 19. mai 2009

Skippertak

Hva er det som gjør at jeg skyver foran meg oppgaver i det lengste? I hvertfall så lenge at jeg ender med et skippertak for å få fullført. Noe skyldes sannsynligvis at dette har gått greit før. Det kan også være at jeg til tider har hatt så mange jern i ilden at dette har blitt en overlevelsesteknikk, og da kalles det prioritering. Det høres litt bedre ut ;-)


"Robåt" in Skudeneshavn
Originally uploaded by liknes



Uansett - her sitter jeg og skal jobbe med en oppgave som jeg sliter litt med å komme ordentlig i gang med. Heldigvis, eller kanskje uheldigvis, nærmer fristen for innsending seg. Jeg kommer nok i mål denne gangen også

lørdag 9. mai 2009

Et hav av blomster


Flower power
Originally uploaded by jpongskie

En av begrensningene jeg har pålagt meg selv i forhold til blogging var at jeg selv skulle sørge for fotografier. Dermed blir oppdateringen så som så. Nå har jeg oppdaget at det faktisk fins fotografer som synes det er greit å la andre bruke deres bilder. Jeg har tatt i bruk Flickr og håper å få stor glede av det.

Dette bildet gir meg en god sommerfølelse og matcher det været vi har idag. Gleder meg til det blir "orntli'" sommer ;-)

Flickr

This is a test post from flickr, a fancy photo sharing thing.