Viser innlegg med etiketten lue. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten lue. Vis alle innlegg

søndag 18. mai 2014

Strikket lue

 
Dette begynte som lue til meg selv :-). Garn og pinnestørrelse som avvek fra oppskriften (hos Garnstudio) gjorde at luen endte hos barnebarnet. For å gjøre luen varmere strikket jeg en indre lue i kontrastfarge. Garnet er rester av Drops Merino Ekstra Fine fra denne jakken.

søndag 12. desember 2010

Lue 2

Sønnen ønsket seg lue av mellomtykk kvalitet. Garnet er Alpakka. Bunnfarven er strikket 3-trådet, mens motivet er 2-trådet. En vrangbord ble strikket som belegg for at luen ikke skal bli for åpen.

Motivet er omarbeidet fra Bodø-kofta.

Mottakeren ble godt fornøyd og lua er i daglig bruk.
Posted by Picasa

lørdag 23. oktober 2010

Lue


Så kan jeg gå vinteren trygt i møte. Målet var en varm lue, som vinden ikke blåser rett gjennom. Så gjenstår det å teste etter hvert. Oppskriften er hentet på Garnstudios sider. Jeg har tilpasset størrelsen noe, og dessuten strikket den dobbelt for å sikre tykkelsen. Garnet er Alpaca, mykt og forhåpentligvis varmt.