Viser innlegg med etiketten barnekjole. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten barnekjole. Vis alle innlegg

tirsdag 29. juli 2014

Kjole til barnebarnet


 
 
Bomullsstoff fra en liten quiltestoff butikk i Trondheim, mønster fra en bok med barnemønster. Halsringning og ermehull kantet med rødt silkebånd, rester fra tidligere prosjekt. Skuldrene lukkes med trykknapper på begge sider av halsen.

mandag 15. juli 2013

Sommerkjole til vesla

Av restene fra morens sommerkjole fikk jeg nok til å sy vesla en sommerkjole.

Kjolen er testet og fortsatt litt for stor, forhåpentligvis vokser hun inn i den før sommeren er på hell.
Posted by Picasa

lørdag 13. juli 2013

Penkjole til dåpen

Av restene som ble igjen etter dåpskjolen sydde jeg denne kjolen. Stoff og blonder er hentet fra brudekjolen. Båndene er gjenbruk.

Og jeg har fortsatt noen rester av stoffet. Jeg tror jeg skal klare å få til en gutteskjorte eller vest dersom det kommer en gutt.
Posted by Picasa