onsdag 29. september 2010

Kjole versjon 3

Denne er sydd av samme mønster som Roma-kjolene med et par unntak. Jeg tegnet nok en gang en ny front, denne gangen sydde jeg innsnitt fra ermet mot brystet, og fra hals mot bryst. I tillegg la jeg inn en fold i selve utringningen. Dernest klippet jeg overdelen ca 1,5 cm smalere på skulderen mot ermet. Og jeg tegnet ermer som det opprinnelige kjolemønsteret ikke hadde.

Passformen ble bra og jeg har er fornøyd med nok en variant av kjolen. Denne er sydd i polyester (minner meg mest om barndommens crimplene :-)) og er helforet med satengfor. Fargen er bordeaux (en varm lilla farge) med innfelt gulltråd (i ruter) - se det lille bildet. Ingen av bildene gjengir fargen korrekt - men den er noe midt i mellom det som vises her. Forøvrig ble det et puslespill for å få rutemønsteret av gulltråd til å treffe horisontalt og tildels vertikalt midt foran og midt bak.
Posted by Picasa

Ingen kommentarer: