søndag 5. oktober 2008

Et lite minne

Bildet er for å minne oss om en flott sommer. Nå skal jeg ta inn plantene som ikke tåler frost. Forhåpentligvis vil de glede meg også neste sommer.

I høst har jeg plantet løker for første gang. Så nå gleder jeg meg til krokus, tulipaner og narcisser utpå vårparten.

Ellers så høster jeg gulrøtter. For noen år siden satte jeg ut en stor selvvanningspotte. I den plantet jeg gulrøtter. Det var et eksperiment og jeg ble dømt "nord og ned" av de mer erfarne dyrkerne i familien. Men de måtte nok bite i seg kommentarene etterhvert som de flotte gulrøttene mine kunne høstes. Det viser seg at dette "gulrot-landet" holder min lille familie med friske gulrøtter i lang tid hver høst. 

I år har jeg dessuten sådd urter og fikk etterhvert store flotte planter. Neste års prosjekt blir å plante urter som vi faktisk bruker, årets forsøk var rester fra en frøblanding. Men nå vet jeg iallefall at det går greit å plante slike også her nord.

Ingen kommentarer: